expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Ahoj, vítejte v mém knižním světě, kde nic není nemožné. :)
-TerBee

neděle 21. června 2015

Řekni vlkům, že jsem doma - Carol Rifka Brunt

 
Název knihy: Řekni vlkům, že jsem doma
 
Autor: Carol Rifka Brunt

Žánr: román

Počet stran: 424

Nakladatelství: Jota, 2014

Hodnocení na:
GoodReads - 4,03 (66 900 hodnocení)
Databáze knih - 89%
ČBDB - 94%


Anotace:
Píše se rok 1987 a June Elbusová má čtrnáct let. Je uzavřená a nedůvěřivá, těžko se jen tak s někým spřátelí, nedokáže vyjít ani se svou starší sestrou. Na celém světě existuje pouze jediný člověk, který jí opravdu rozumí – strýc Finn, uznávaný malíř, její důvěrník a nejlepší kamarád. Jenomže Finn zemře na záhadnou nemoc, jejíž jméno Juneina matka dokáže vyslovit jen šeptem, a dívčin svět se převrátí vzhůru nohama.


Můj názor na obálku

 

Obálka se moc povedla. Sice teď narychlo nevím, jestli není převzatá od zahraničního nakladatele, ale jestli není, má u mě pochvalu. :)
Celá je laděná do všemožných odstínů zelené, což odpovídá dějové linii v knize. (Nejoblíbenější místo hlavní hrdinky je les.) Ze stran se do vršku obálky tyčí starobylé stromy, mezi nimiž prázdný prostor vytváří obrys čajové konvice, která je zase spjata s příběhem pod touto kouzelnou hardbackovou vazbou...
Bravo. :) 

Můj (někdy) stručný obsah

 

Když June zjistí, že její milovaný stríc a kmotr Finn má vážnou nemoc, pro kterou donedávna nebylo ani jméno natož lék, je zničená. Finn, její nejlepší přítel, který jí dokonale rozumí a sdílí s ní lásku ke klasické hudbě a středověkým hradům bude za pár měsíců mrtvý a ona bude sama.
Strýcovo poslední přání je namalovat portrét svých dvou neteří, které se s postupem let odcizily.
Dá mu jméno Řekni vlkům, že jsem doma. Nikdo však neví, co přesně to znamená... 

***

Na Finnově pohřbu se objeví muž, kterého June nikdy neviděla. Její sestra Greta jí prozradí, že je to Toby, člověk zodpovědný za strýcovu smrt. To on ho nakazil nemocí zvanou AIDS....  

Můj názor na knihu

 

Tahle kniha je jedna z těch, které ve vás něco zanechají. Nevím přesně co. Ten příběh je jednoduchý, tedy myslím v tom smyslu, že se odehrává v našem krutém a nespravedlivém světě, kde víceméně neexistují zázraky.
Hlavní hrdinka se musí popasovat s předsudky jiných lidí i se svým instinktem, co je správné a co špatné.
Že některé věci stojí za to je udělat, i když budou v budoucnu bolet.
Už po pár prvních stránkách víte, jak celý příběh dopadne. Nebo si myslíte, že víte...
A jen takový malý detail nakonec: vždy mi vykouzlí zmínka o ČR nebo našich osobnostech v cizojazyčné literatuře úsměv na rtech.
Usmívala jsem se. :) 


Pro všechny ty pocity, které jsem u knihy cítila dávám  5/5


P.S. Už jsem recenzi pěkně dlooouho nepsala, tak mě neukamenujte. Prosím! :D


 


 

1 komentář: